събота, 10 декември 2011 г.

Ароматни трюфели с бърбън

Време е! Коледният дух се просмуква отвсякъде! Братята и сестри кулинарни блогъри вече развихриха фантазии и умения, показаха страхотни предложения. В този ред на мисли, който още не е видял, веднага да прескочи до блога на Бети и да види за какво иде реч.
И аз ще дам своя скромен принос към коледните рецепти.
Ще започна с една рецепта за възрастни - така де, Коледата не е само радост за децата. И ние заслужаваме да се порадваме, да ни поглезят, да поглезим, подаръче да получим. ..
Човешко е!

И така , ето какво ще ви е необходимо за тези страхотни и лесни трюфели:

 250 гр. натрошени бисквити – шоколадови, чаени, сметанови - аз използвах смес от бисквити "Еверест" - едните шоколадови, другите с орехи - смлях ги в робота.
30 гр. пресято качествено какао
1 ч.ч кокосови стърготини – 85гр.
397гр. подсладено кондензирано мляко
40мл. ароматен алкохол - тъмен ром, ликьор, уиски, (могат да понесат и повечко) Аз използвах бърбън.

За овалване - подсладено какао, кокосови стърготини, натрошени ядки или настърган шоколад .
Съставките се смесват и с навлажнени ръце се оформят топчета, които се овалват в избраните смеси.
Съхраняват се в кутии до 3 сeдмици.
Най-добре разкриват вкусовите си качества на  стайна температура.
Може да се разтопи и шоколад с малко олио или масло и да се полеят с него - като тези на снимката. На мен лично повече ми допадат тези, оваляни само в какао.

Почерпете се!



18 коментара:

  1. Гуинет ,много вкусно звучат тези трюфели и съм сигурна,че се топят в устата!

    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Гуинет,
    позагуби се, но пък появата ти е гръм и трясък:)
    Веднага ги записах тези трюфели и се присъединявам към мнението, че и възрастните е добре да се глезим:)

    ОтговорИзтриване
  3. Ще се почерпим с кафенцето сутрин, благодаря :)
    Звучат и изглеждат отлично тези трюфели!

    ОтговорИзтриване
  4. Охх че красиви и примамливи бонбонки си спретналааа...
    Гуинет като те гледам какви неща си сътворила, си готова вече за празниците?
    Прегръдки и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  5. С удоволствие! Изглеждат невероятно, даже ще се опитам да ги направя - рецептата ми се струва чудесна! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасни са! Много искам да ги опитам :)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. СТРАХОТНИ БОНБОНИ! И с подсилен вкус на алкохол ..... мммм
    Какво повече му трябва на човек :))
    очаквам с нетърпение да видя и следващите сладки!

    ОтговорИзтриване
  8. Гуинет, страхтони трюфели! Обожавам ги и направо не мога да отделя очи от твоите!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасни са, но в тях никакъв шоколад ли няма?

    ОтговорИзтриване
  10. Почерпих се аз, ама сега ще трябва и да ги направя! Лесни изглеждат, ефектни са, красиви - точно за Коледа. Щом до 3 седмици са годни и за хапване, значи още по-добре за ранна направа:)

    ОтговорИзтриване
  11. Бети, имат страхотен привкус, не са тежки и отзивите досега са все възторжени. Това ме накара да публикувам рецептата! Поздрави и голяма доза коледно вдъхновение!:))

    Мъхче, сродна душа си ти!:)) Ако знаеш какъв списък съм направила, но не знам времето и нервите дали ще ми стигнат!

    Федорка, моля, моля! Добре вървят с кафенце - особено следобедно!

    ОтговорИзтриване
  12. Зиче, благодаря ти , мила, за похвалата. Още не съм готова - списъкът е дълъг....:))

    Мария, рецептата е много лесна. Миналата година правих бонбони Рафаело на такава база с кондензирано мляко - много ми допадна и реших сега да пробвам с какао. Поздрави!

    Пеп, досега лепих тапети и точно това си мислех-какво повече му трябва на човек от един алкохолен трюфел. Да знаеш, че са и полезни - действат като антидепресанти:))

    ОтговорИзтриване
  13. Мариетка, много си мила! Много мотивиращо ми действат твоите думи. И рецепти:))

    Траяна, има какао, а шоколадът може да е отвън:))

    Кокона, точно, права си - лесни, ефектни и коледни! Ако ги направиш, сподели впечатления, моля! Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  14. Веднага си грабвам едно бонбонче - просто са неустоими! Прекрасни - записвам си ги за част от коледния списък за изненади :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Истинско съкровище! Любим десерт са ми, а тези със сигурност ще опитам съвсем скоро да приготвя. :)

    ОтговорИзтриване
  16. Истинско блаженство за всички сетива!:)
    Прекрасни са, Гуинет!

    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  17. Направих ги, и се поизложих :')
    Направо ме е яд на мене, ама свърши вече, ще ги ядем каквито съм ги забъркала:)

    ОтговорИзтриване
  18. Взимам си и аз едничко,не мога да не ги опитам,така кокетно са се накиприли за снимка!

    С пожелание за хубава вечер,Нелка!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...