вторник, 24 януари 2017 г.

Крем супа от праз с кореноплодни

 Не знам как стоят нещата при вас, но у дома най-любимите супи са крем супите. Особено, ако към тях има бонус като чеснови крутони или хрупкав бекон.
 Днешната рецепта е документирана точно с тези екстри и определено е една от най-вкусните зимни крем супи, които приготвям. Може би донякъде се конкурира с крем супата от тиква, но това е, така да се каже, една градивна конкуренция.
 Крем супите са едни от тайните оръжия на хитрите изстрадали майки, в опитите им да излъжат злоядите си деца, мразещи зеленчуци. Техният благ вид и вкус разтапя сърцата на малките капризни, мрънкащи  и своенравни същества и слага началото  на тяхното приятелство с полезните зеленчуци. Това разбира се е под въпрос за някои особено инатливи екземпляри, но така или иначе е една сравнително добре работеща стратегия.


Необходими продукти за 4 порции:

1 голям стрък праз
1 малка глава лук
3 средни картофа
2 моркова
резен от глава целина
1 малък корен пащърнак
1ч.л. сол
30г масло
4-5 с.л. зехтин
3 с.л. крем сирене
две щипки чубрица

крутони за поднасяне, черен пипер (по желание)

Начин на приготвяне:

Почистете стръка праз и го нарежете ситно. Обелете лука, картофите, морковите, целината и пащърнака и ги нарежете на еднакви малки кубчета. В подходяща тенджера сложете всички зеленчуци, залейте с вода така, че да ги покриете с около два пръста. След завиране на водата прибавете солта, чубрицата, маслото и зехтина и варете около 20-25 мин до омекване на зеленчуците. Отдръпнете от огъня и прибавете крема сиренето. Пасирайте всичко и поднесете с крутони. Как да приготвите крутоните ще разберете в рецептата за крем супа от тиква с песто от салвия.



Добър апетит!

9 коментара:

  1. Иска ми се тук да те излъжа, че съм злояда и не обичам зеленчуци, та да ме съжалиш и решиш да поправиш кулинарната ми култура и вкус като ми сервираш една купичка вкусна, топла супа, но си много далече и знам, че номерът ми няма как да мине. ;)
    Чудна ти е супичката, Нели! Сигурна съм, че сгрява и тялото, и духът.
    Прегръдка сърдечна от мен! Бъдете здрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всъщност моите деца никога не са били злояди, но някои от моите приятелки нямаха такъв късмет. Та покрай техните деца изработихме стратегия на хранене за такива екземпляри. Благодаря ти, Ирме, и бих те поканила с удоволствие да споделим това удоволствие! :)

      Изтриване
  2. Мммм да! Аз правя от близо месец по поръчка на сина, а вчерашната ми е почти същата, само вместо праз съм сложила сушени манатарки за различен вкус :) Наистина са решение за зимните вечери :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Супите с кореноплодни са ми любими, защото са много ароматни. Наскоро правих и с тиква и въобще чудесно зимно меню са, Кро! Поздрави!

      Изтриване
  3. Много, много апетитна супа, Нели! обожавам крем супите, но за съжаление у дома не са на това менние и рядко правя. Но пък до края на зимата има време и все ще сколасам :)
    Ако ли не - среща в долината на розите на супичка :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Пепи! За теб с удоволствие по всяко време бих приготвила нещо вкусничко и не само супичка! Поздрав най-сърдечен!

      Изтриване
  4. Чудесна идея и много приятно поднесена!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Нали знаете, че първо се храним с очите :)!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...