неделя, 1 април 2012 г.

Усукани кашкавалки

В последно време оформянето на тесто ме увлича все повече и повече. След козуначните ми упражнения тези дни реших да изпробвам и една друга техника за оформяне на тесто, която преди време видях при Мина, а преди няколко дни едно момиче от бг.мама също напомни за нея. Тестото може да бъде както солено, така и сладко, а резултатът е доста впечатляващ и приятен за окото.
Аз използвах за база любимото ми бирено тесто и реших да го комбинирам с кашкавал и шарена сол.


Необходими продукти за тестото:

500 гр. брашно
300 мл. бира - най-добре изветряла
2 3/4 с.л. мед
2 с.л. зехтин
1 1/2 ч.л. сол
1 3/4 суха мая(около 10-12гр)

За намазване:
50гр. меко масло или зехтин
шарена сол за поръсване
ситно настърган кашкавал или сирене
1 разбит белтък
ким, мак, сусам


Тестото замесвам машината за хляб, като бирата трябва да е на стайна температура, а медът да е разтворен в нея. 
След първото втасване оформям  тестото на фитил, който разделям на четири равни части. Всяка част разделям на четири-пет топчета, като докато работя с първата, останалите покривам под свежо фолио, за да не хванат коричка.
Всяка малка топчица разточвам с ръце до форма на  елипса. 


Намазвам с масло, нарязвам надлъжно с помощта на нож за пица и поръсвам със шарена сол.


След това ръся ситно настъргания кашкавал(или сирене) и започвам да  навивам странично откъм горния десен ъгъл. ( Ако работите с лява ръка по-удобно ще ви е да започнете от горния ляв).

Навивайки, усуквам с лявата ръка откъм горната ненарязана част докато получа набразден фитил. 


Завивам го на охлюв и го слагам в тавичка върху хартия за печене. Така процедирам и с всички останали топчета тесто.
Оставям тавата с кашкавалките да втаса на 40 градуса във фурната, докато удвоят обема си. Това отнема около 30 мин. След това намазвам с леко разбит белтък, поръсвам със семена  (мак, ким, сусам) и слагам да се пекат на 180 градуса до зачервяване.



Изваждам ги и ги покривам с плътна памучна кърпа, за да се задушат и станат мекички. Може преди това да ги напръскате с малко вода.


Кашкавалките са меки, пухкави, въздушни и ароматни. Изчезват буквално за секунди!
Добър апетит!

47 коментара:

  1. Страхотни са кашкавалките, Гуинет! Този начин на усукване го виждам за първи път и съм силно впечатлена! Мислех да замеся козуначено тесто за зайчета и пеперуди, но сега се разколебах.

    Топла и много усмихната нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотни са! Много ми хареса формата и плънката. Аз не съм такъв майстор като теб, но задължително ще ги пробвам :).
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диана, пожелавам ти успех - няма да съжаляваш:))

      Изтриване
  3. Ех, че са хубави :)))))
    Нещо ми е убягнало това тесто, но веднага ще се коригирам!
    Сърдечни поздрави, Гуинет и слънчева седмица!!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си го обичам, Дани, и се съчетава чудесно с кашкавал! Поздрави!

      Изтриване
  4. Леле, много са красиви! Страхотни!!! Мекички, ароматни и вкусни...Поздрави, слънчева и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Гунет, абсолютно ти вярвам, че изчезват за секунди!Страхотни са!!
    Хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали, Бети, помислих, че някой може да вземе поста за първоаприлска шега, но не е:)) Хубава седмица!

      Изтриване
  6. Много любимо оформление благодарение на Мина!
    Отлично оформени и снимани и при теб,Гуинет!
    С бирено тесто още не съм се пробвала,но щом го хвалиш трябва да се опита обезателно!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, знам че и ти ги правиш честичко:)) Благодаря ти за похвалата - от теб значи много! Мисля, че ще ти допаднат и с бирено тесто! Успешна и хубава седмица, мила!

      Изтриване
  7. Много са красиви, Гуинет!
    И много фотогенични - много ми харесват снимките.
    Аз пробвах веднъж да оформя едни кифлички по този начин, но не ми се получи добре. Ще пробвам пак :)
    Поздрави и пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, много си мила! Благодаря! Упражненията са важни:)), но резултатът си заслужвава! Спорна и слънчева седмица!

      Изтриване
  8. oh dear, oh dear!!! oh dear! I need this!!! With ham and cheese...

    ОтговорИзтриване
  9. Наслада за всички сетива си поднесла, Неди! Прекрасни са кашкавалките, опитах да грабна една, но не успях, ще ги направя при първа възможност. Прекрасна нова седмица ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, не си успяла, защото свършиха мигновено:)) Достави си удоволствие с тези пухчета! Спорна и успешна седмица и на теб!

      Изтриване
  10. И на мен много ми допаднаха тези вкусотии-благодаря за рецептата!
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живка, радвам се, че ти допада! Успех и ... добър апетит:))

      Изтриване
  11. Еееееееееее,страшни са! Просто са уникални!!!!!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила, Йоли, усмихваш ме с твоята емоционална поява. Благодаря ти!

      Изтриване
  12. Голяма красота, а за вкуса не се и съмнявам:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянка, очаквам да ги видя скоро и при теб! Имаш си и помощник:)) Слънчева седмица и поздрави!

      Изтриване
  13. Страхотни снимки - толкова са примамливи, че не биха оставили никого равнодушен! Тестото е голяма любов, нали! Точно този начин на оформление не съм пробвала, благодаря, че го сподели и снима стъпка по стъпка, ще се възползвам!
    Поздрави и пожелания за успешен утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Да, Мариетка, права си -голяма любов е. Само като си помисля какъв страх изпитвах от тестата с мая преди години, а днес се вдъхновявам! А снимането стъпка по стъпка е голямо мазало - апаратът ми още лепне:)) Благодаря за хубавите думи! Пълноценна и хармонична да е седмицата ти!

    ОтговорИзтриване
  15. Гуинет, тази плетка ми е много любима! Прави се толкова лесно, а е страшно ефектна! Снимките са много красиви!

    ОтговорИзтриване
  16. Гуинет,
    то оформянето си е голяма философия и е нещото, което придава вид и желание за хапване у хора като мен. Много са симпатични тези кашкавалки и някой ден се надявам ( съвсем скоро), да посетят и моята кухня;)
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, за мен при тестото това е тръпката!:)) Поздрави!

      Изтриване
  17. Страшно ефектни и апетитни! А снимките са невероятни!

    Поздрави ♥

    ОтговорИзтриване
  18. Направих кашкавалки по твое оформление:) Страхотни се получиха:)
    А ти къде се загуби? Появявай се от време на време, че липсваш:)
    То и аз се появявам веднъж месечно, ама иначе търся на другите кусури:) Хехе

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Коки, на линия съм вече и много ме зарадва:)) Поздрави!

      Изтриване
  19. Не съм майсторка като Вас, но и моите се получиха много вкусни. Даже едното ми дете каза, че й наподобявали маслените гевреци на бившите салони Кузи. Така, че ще се правят отново. Благодаря за рецептата, пък следващия път може и да успея да им придам по-хубав външен вид.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не бих се нарекла майстор. Радвам се, че ви е било вкусно с тази рецепта. А по-доброто оформление идва с опита. Така че не спирайте да ги правите:)) Поздрави!

      Изтриване
  20. Zdravei! Mnogo hubavi izglejdat kashkavalki, no dali testoto moga da go dokaram s mesene na ruka ili shte e prekaleno tejko. Ne sum mnogo dobra v meseneto na testa principno, a mnogo mi se iska da probvam da gi napravq.

    ОтговорИзтриване
  21. Здравей, анонимен. То и аз така започнах - с опит нулев и голям мерак. Моят съвет е - пробвай, когато имаш повечко свободно време и си спокойна. Месенето не трудна работа, но изисква търпение. А тук в тази рецепта със сигурност няма да те затрудни, защото количеството е малко. С течение на времето ще започнеш да усещаш тестото - когато стане меко и спре да лепне - е готово за първо втасване. Дори да не станат първи красавици първия път, ще бъдат вкусни и ще зарадваш семейството си. Успех!

    ОтговорИзтриване
  22. аз ги меся на ръка и според домашните си стават супер

    ОтговорИзтриване
  23. Здравейте! Чудесно изглеждат! Интересува ме от тези продукти колко кашкавалки се получават? Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
  24. Здравейте, аз съм споменала в рецептата- 4 топчета, всяко от които се разделя на още 4 или пет. Получават се 16 или съответно 20бр.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...