неделя, 2 март 2014 г.

Пиде

Правила съм доста тестени неща, защото обичам да меся и да усещам тестото.
Преди време ви показах подобна рецепта на хачапури , която има своите безспорни достойнства. Днес ви представям една рецепта от турската кухня, популярна в целия свят. За нея ме провокира Таня от готварския ни форум във Фейсбук с апетитните  си снимки, които предизвикаха доста въздишки и облизвания. Рецептата е чудесна, приготвя се лесно и е много, много вкусна.
Убедете се сами.



По-различното в тази рецепта е тестото. То е меко, крехко и въздушно, дори, ако го консумирате изпечено на другия ден. Наистина чудесно тесто!

За тестото:

2 яйца на стайна температура
около 550 - 600гр. брашно
2 пълни с връх с.л. кисело мляко
11гр. суха мая
3 с.л. зехтин
1/2  ч.ч. топла вода
1с.л. захар
1ч.л. сол



За плънката:

500гр. смляно месо(50:50 телешко и свинско)
1 глава стар лук
3 скилидки чесън
2 зелени чушки
1 червена чушка
ако обичате люто, сложете и 1 люта чушка или 1ч.л. чили
1 домат, нарязан на кубчета
2 стръка пресен лук
няколко стръка магданоз
1с.л. доматено пюре
сол, черен пипер
1 яйце, кашкавал
40гр. масло или зехтин

Замесваме меко тесто, така както е показано в рецептата и клипчето към нея и го оставяме да втаса.  През това време приготвяме плънката по следния начин:
Задушаваме в маслото нарязаните на дребно лук и чесън до омекване, прибавяме смляното месо и задушаваме под капак,  докато се втвърди и побелее. Разбъркваме и прибавяме нарязаните чушки. След като поомекнат добавяме доматеното пюре, нарязания домат и, след около пет минути, нарязания пресен лук, сол, черен пипер и магданоза. Охлаждаме леко готовата плънка.


Разделяме втасалото тестото на 10-12 еднакви топки. Разточваме всяка топка на плоска елипсовидна питка върху набрашнен плот и я пренасяме в тавичка (стандартната тавичка на печката), постлана с хартия за печене. В една тавичка се побират 3 питки.
Поставете равномерно от плънката във всяка питка и загънете краищата навътре, докато получите нещо като спретната лодка. В половината от питките може да разлеете разбитото яйце, а в другата половина да поставите кашкавал - изпробвайте различните варианти(лично на мен ми допадна повече варианта с кашкавала).
Аз оставих тавичките в слабо затоплена фурна около 40 градуса леко да втасат и не съм ги намазвала с яйце, така както е направила Аля - допада ми повече да бъдат леко набрашнени отвън.
Печем до зачервяване на 220-250 градуса. Изваждаме и покриваме с чиста кърпа или лист хартия за печене, за да поомекнат.








Моите препоръки:

 Тъй като количеството е много за едно средно семейство от 3-4 човека, половината от него може да оставите в намаслен и покрит със свежо фолио съд в хладилника и да го приготвите на другия ден. В такъв случай направете половината от плънката, а на следващия ден за разнообразие сложете друг вид плънка. Аз направих така с вторите 6 топки. Приготвих за тях любимия ни пълнеж от сирене, кашкавал, извара и спанак и изпекох поредните шест вкусни лодчици.


 Добър апетит!

29.03.2014г.
Благодаря на Дани, за уведомлението, че линка, който съм сложила към  рецептата и клипчето към нея, е грешен и че имам пропуск на 2 яйца в рецептата.
Извинявам се на всички, които неволно съм подвела. Сега пропуските са коригирани - рецептата  и линкът към клипа са точни. Надявам се да няма много подведени, защото все пак най-отдолу източникът бе посочен коректно!

Източник

26 коментара:

  1. Хайде още веднъж да се оближа като котарак :)
    Заинтригувахте ме с това тесто и ще го опитам :)
    Прегръдка, Нелка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мисля, че ще останеш доволна, Дани! Поздрави!

      Изтриване
  2. Крехки, апетитни лодчици с вкусни плънки!
    Поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Както и да ги наричаме, Инче - лодки, пидета, хачапури или цървулки, голяма вкусотия са:)) Честит празник!

      Изтриване
  3. Разкошни питчици! Тестото с кисело мляко отдавна ми е фаворит, всичко с него става супер:) Честит празник, Нели!

    ОтговорИзтриване
  4. ей какви сте подстрекателки само! Надпреварвате се с ТАнчето с тези апетитни питки :)
    Поздрави, Нели и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Пепи, в градивна надпревара сме:) Хубава седмица и на теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Миналият път така се заиграх с хачапурите ти, та на село ги ядохме два дни и искаха още. Но дали е пиде, хачапури или просто галоши, не мога да им устоя, Нели! Прекрасни са! :)))
    Хубава вечер! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай ги, Ирма. Няма да съжаляваш, сигурна съм, макар че ти и не спираш да експериментираш с нови рецепти:))

      Изтриване
  7. Великолепно! Просто ми останаха очите! Така да обичам тестеничко ... ммм .. Страхотна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, много хубава рецепта. Особено тестото е душичка:) Поздрав най-сърдечен, Йоли!

      Изтриване
  8. Нели, забравила си в тестото яйцата!
    И линка за рецептата и видеото е тук :
    http://kulinariya123.blogspot.com.tr/2013/11/628-pide.html
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, благодаря ти за включването. Чак сега видях, че линкът, койтосъм сложила към изпочника и клипчето води къ м пидето на Танчето. Веднага поправям и про пуска с яйцата! Леле, дано някой не е изхабил време и продукти.

      Изтриване
  9. Нелка, тестото стана чудесно!
    А майка ми не можеше да свари да хвали пидето :)
    Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, малко ми олекна! Радвам се, че те провокирах да я направиш, Дани, и че ви е било вкусно! Прегръщам те и аз!

      Изтриване
  10. много е вкусно :) аз добавих и моцарела и маслини ...прекрасно. Само формата не ми се получи много :))) важното е, че всички в къщи си облизаха пръстите

    ОтговорИзтриване
  11. Радвам се, Меги, че ви е било вкусно! А относно формата - не е проблем, повече практика - по-добри резултати :)

    ОтговорИзтриване
  12. Изкусителни са ! Отдавна им се каня ,но имам въпрос ,относно маята.Ти каква ползваш,ако е на Доктора ,тя е 7 гр,за същото количество брашно .Но съм чела във фр,сайтове,че и там използват 11гр суха мая за същото количество брашно ,може би зависи от маята .Ще се радвам да споделиш ,защото е важно за мен ,за да не'' прецакам ''прекрасната ти рецепта.Благодаря ,че я сподели ,а снимките ти са ,като за изложба.:-))
    Хубав прохладен ден !
    Ани

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, аз използвам френска мая, която си купувам от Билла. Има я и във Фантастико. Сега е горещо и дори да сложиш 7г от маята на доктора, няма да "прецакаш" рецептата. Благодаря ти за хубавите думи и интереса към блога. Хубав ден и на теб и успех в приготвянето! :)

      Изтриване
  13. Благодаря ти за отговора ! Ще потърся и аз от френската,искам да пробвам с това количество мая ,много ми е любопитно .Толкова са съблазнителни ,че трудно им се устоява ,а и след като си сложила и клипчето ,много ни улесняваш .Благодаря ти още веднъж !
    Ани

    ОтговорИзтриване
  14. Как се процедира с тестото,което се изважда от хладилника на другия ден? Изчаква се да се затопли и пак да втаса или ...?

    ОтговорИзтриване
  15. Всичко е вкусно но килца се трупат на тоя заседнал момент

    ОтговорИзтриване
  16. Страхотна рецепта! Изпробвайме и хапнахме с удоволствие! Както тестото ,така и плънката са уникални!Благодаря!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...