вторник, 20 март 2012 г.

Честита пролет, честит вторник и ЧРД! Време е за малинова торта с шоколадов мус!

Честит вторник, приятели! Днес имам да си честитя и още нещо - моят блог става на една годинка! Пу, пу, пу, да не му е уроки!
Честно да си призная, не очаквах да проявя такова постоянство. И въпреки, че натурата ми е предразположена към разни  равносметки, днес няма да отчитам цифри, статистики и да правя мастити изводи. Съпругът ми направи с едно изречение най-точната оценка - "Жена, това всичкото ние ли сме го изяли:)) Но това е само едната страна на нещата.
Защото нищо нямаше да е същото, ако вас ви нямаше.
Искам само да ви благодаря. На всички вас, които намирахте време, желание и потребност да наминете на моето местенце, да хвърлите по едно око, да се доверите на някоя рецепта, да съпреживеете някои от моите емоции и да оставите добра дума. Благодаря ви за подкрепата, за коментарите, за отделеното време.
Вече имам  отговор на съмненията си дали има смисъл това, с което се захванах преди година почти на шега. Вие сте причината, стимулът и удовлетворението. Радвам се, че ви има и искам да споделя този ден с вас.
И на рожден ден, като на рожден ден. Не може без торта.


И по какъвто и начин да ви прозвучи,  аз направих тази торта за вас (въпреки, че ще бъде изядена от домашните ми любимци) и искрено се надявам някой ден да имам възможност да ви почерпя не само виртуално.
Не знам за вас, но за мен комбинацията от малини и шоколад е неустоима.
Необходими продукти:

За блата:

  3 яйца
  2/3 чаена чаша брашно
  2/3 чаша захар на пясък
  2 супени лъжици какао
  2 супени лъжици зехтин
  1/2 ч.л. бакпулвер
  1 ванилия 

За малиновия слой:

500 гр. замразени малини, къпини, боровинки или микс от горски плодове 
4 с.л. захар
150мл. вода
1 пак желатин 10гр.

За шоколадовия слой:

700мл. течна сладкарска сметана
170гр. черен шоколад
10 гр. желатин 

Начин на приготвяне:

Разбийте яйцата и захарта на пукхав крем, прибавете зехтина и на части пресятата предварително суха смес от брашното какаото и бакпулвера. Разбийте до гладка смес на високи обороти.
Загрейте фурната на 175 градуса и облепете с хартия за печене намаслена форма с размер 23 см. Изсипете сместа и печете до суха клечка, около 15-18минути. Изведете и охладете.
Сиропирайте блата с 50мл. силно еспресо, 2 с.л. бърбън и 1 ч.л. захар (аз използвах 2 капки стевия).

Докто блатът се пече, сложете в тенджерка плодовете, водата  и захарата, докато сместа заври. Отдръпнете. Прибавете стопения на водна баня, предварително накиснат във 100мл. вода желатин и разбъркайте добре до пълното му разтваряне. Охладете.
Изсипете малиновата смес върху сиропирания блат и оставете за 20 мин. във фризера. След това преместете в хладилника.
Време е да се приготви и шоколадовия слой. Стопете шоколада на водна баня или микровълновата фурна и охладете леко. Разбийте в робот или с миксер сметаната, прибавете ванилията и при непрекъсната бъркане добавете стопения шоколад на части. Накрая добавете стопения на водна баня желатин. Изсипете шоколадовия мус върху жериралата вече плодова смес, покрийте с купа или подходящ съд или свежо фолио и оставете тортата за около 4-6 часа в хладилника. Най-добре за цяла нощ. Един час преди поднасяне, поставете тортата във фризера.
Преди поднасяне я посипете с пресято какао и нарежете на парчета с топъл нож.


Добър апетит!

Адаптирано оттук
 

43 коментара:

  1. Нели,
    Честита годишнина на блога ти!Чудесна идея да го създадеш!През времето, което съм те посещавала винаги съм отркивала интересни идеи и рецепти!Радвам се,че си сред моите виртуални кулинарни приятели!Искам да ти пожелая да бъдеш винаги усмихната и да носиш пролетта в душата си!Много нови вдъхновения и сбъднати мечти по отношение на блога ти и в личен план!

    Чудесен десерт си приготвила!И за мен съчетанаието на шоколад с малини и други горски плодове е особено привлекателно!
    Черпя се виртуално с парченце и ти пожелавам приятен празничен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Ох, забравих половината неща, които мисля за блога ти!Показваш много стил, красота и естетика и правиш от кулинарията изкуство!Поздравления за красивите снимки и уютни публикации, за позитивизма и приятелското отношение!

    P.S.Много романтичен сервиз!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, благодаря ти за хубавите думи - много ме развълнува!

      Изтриване
  3. Честита първа годишнина на блога, Гуниет! Въпреки че от съвсем скоро го посещавам, го намирам за изключително красиво и приветливо място :-)
    За вкуса на шоколадовата торта с малините, мога само да си мечтая. Изглежда страхотно! Поставката за тортата много ми хареса :-)
    Хубав първи ден от пролетта!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дени! Радвам се, че ти е хубаво тук! Топла и вдъхновена пролет ти пожелавам!

      Изтриване
  4. Честита годишнина на блогчето ти,Нели!
    Пожелавам ти все така да ти носи удовлетворение и много положителни чувства!
    Честита пролет!
    А тортата е....размазваща!
    Подноса и шпатулата-тоже!
    Прегръдки и хубаво,пролетно настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, ти си ми вярно блог другарче и събуждаш винаги усмивки и топли чувства с появата си! Прегръщам те и голямо благодаря!

      Изтриване
  5. Честити празници, Нели -
    на блога, на първата пролет и на неустоимата малинова торта с шоколадова мус!
    Моите поздравления за идеите, стила и финеса, с които поддържаш това прекрасно място.
    Сърдечни пожелания за още много вдъхновение и публикации, лично удовлетворение и пролетно настроение, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, ти си едно от моите големи вдъхновения. Благодаря ти от сърце за милите думи!

      Изтриване
  6. НЕЛИ,честит рожден ден на прекрасният ти блог!
    Винаги влизам с кеф тука защото всичко е направено с много любов!
    Тортата ти е много изискана като за рожден ден супер апетитна!
    Прегръдки и честита пролет!

    ОтговорИзтриване
  7. Честит празник, Неди! Нестихващо вдъхновение, безброй читатели и успехи ти желая от сърце!
    Тортата е неустоима с тази комбинация от продукти, а подносът ме "грабна" и "отнесе"! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, винаги се радвам на твоята поява. Благодаря за чудесните пожелания! А за подноса - и аз така - "грабна ме" и го отнесох:))

      Изтриване
  8. Честита годинка! парти, парти, парти!!! Страхотна торта! А статистиката на мъжа ти, направо ме разби! Не съм се замисляла за това:):):) Пожелавам ти още много годинки в блогпространството, вкусни рецепти и много забавления! Честита първа пролет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кенди. Слънчево и ведро пролетно настроение ти пожелавам!

      Изтриване
  9. Еееее, много празници имаш днес, Гуинет!
    Честита ти годинка на блога! Много се радвам, че навреме открих това местенце, създадено от теб и поддържано с такава любов, креативност и изпълнено с красиви снимки.
    Честита ти първа пролет! Слънчева да е и изпълнена с безброй усмивки!
    Аз празнувам в сряда, но нищо :)
    Честит вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи, ами то май аз си ги направих:)) Че и букети получих даже! Благодаря ти за пожеланията! Аз и в сряда мога да празнувам:))

      Изтриване
  10. Гуинет, чудесно е да имаш празници!
    Честит вторник, макар че аз празнувам в сряда :)
    Честита годинка!
    Радвам се, че те има и с удоволствие ти гостувам!
    Имам чувството, че си много слънчев човек като блога ти!
    Обожавам снимките ти като тези, с разтекла се и изкусителна, плънка!
    Благодаря ти за почерпката, а комбинацията е неустоима!
    Сърдечни прегръдки и много слънчево настроение през пролетта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за сърдечните и хубави пожелания, Дани! Прегръщам те!

      Изтриване
  11. Честит първи рожден ден на твоето местенце, Гуинет! Нека се навъртят още много, красиви и вкусни, за наша радост!
    Както винаги съм казвала - аз съм възхитена от всичко, което показваш - снимките ти са невероятни като стайлинг и въздействие, от тях струи такава светлина...всяко ястие е много вкусно, интересно и поднесено с много любов. Благодаря ти за всеки един от многото мигове, прекарани тук - за мен е истинско удоволствие!
    Честита пролет! Нека ти донесе много усмивки и слънчево настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариетка, тивинаги успяваш да ме развълнуваш. И сега така... Нека винаги в душата ти е пролетно и светло!

      Изтриване
  12. Честити празници, Нели! Удоволствие е за мен да те чета!
    Поздравления и за тортата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За мен е чест и удоволствие, Зори! Благодаря ти!

      Изтриване
  13. Гуинет,
    аз се радвам, че те намерих в пространството- твоето местенце е едно от най-красивите тук и ми е много приятно да те навестявам. Честит рожден ден, нека бъдат още много, много...
    И аз съм почитател на комбинацията шоколад -малини, така че грабвам парченце и ти желая хубава вечер!
    Честита пролет!

    ОтговорИзтриване
  14. Честита първа годинак на вкусното ти местенце, Гуинет!!! Още мнооого рождени дни и безброй почитатели ти желая - и все такива изкусителни предложения да ни представяш!! И всеки ден да е празник за теб :) а вторниците - двойни празници!!

    И честита пролет също :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина, ти винаги ме държиш под око. Виждам, че и сега е така. Благодаря ти и нека твоите пожелания се върнат при теб умножени по цифра по избор:))!

      Изтриване
  15. Първо честитка, от първият път, който влязох при теб съм запленена и винаги излапвам всичко пред очите ми.
    От сутринта мисля за тази торта и този поднос, но нямах време да напиша нищо! Уникални!
    Поздравявам те сърдечно и все така...страхотна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинка, за тази торта не трябва да се мисли. Тя трябва да бъде изяждана. За препоръчване - системно:)) Благодаря ти за хубавите думи!

      Изтриване
  16. Честит първи рожден ден на блога и от мен . Още много , много годинки да отпразнуваш за на пред :-) Тортата изглежда жестоко , сигурна съм и че е била страшно вкусна. И честита пролет да не забравя ;-)

    ОтговорИзтриване
  17. Гуинет честита първа годинка на прекрасното ти местенце! Блога ти е много цветен, красив и пълен с вкусни предложения! Пожелавам ти още много годинки да се радваш на вдъхновение и красиви идеи!
    Тортата е фантазия и е сред най-любимите ми комбинации!
    Честита първа пролет и много здраве и усмивки :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, радост е да ти видя! Благодаря ти за страхотните пожелания! Много пролет в душата ти пожелавам!

      Изтриване
  18. Честит Рожден ден на блога ти Нели.Мъхчето е права - това е едно от най-красивите, елегантни и вкусни места в нет пространството.Благодаря,че те има! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Йоли, усмихваш ме толкова топло с появата и с милите си думи. Дали слънчевите същества като теб имат нужда от още слънце. Пожелавам ти го - за да бъдеш винаги заредена с вдъхновение, усмивка и доброта - такава, каквато си те представям. Прегръщам те!

      Изтриване
  19. Честит рожден ден на блога и от мен! От съвсем скоро попаднах на това местенце и с голямо удоволствие го разглеждам. Нели, много ми харесва тук и със сигурност от днес ще бъдеш част от списъка ми с любими блогове! Страхотна торта, и не само - снимките са великолепни и всичко, което правиш. Личи си, че всичко сътворяваш с много любов и сърце! Пожелавам ти още много дълго време да споделяш с читателите си нещата от твоя свят! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Честит Рожден Ден на блога и на милата му съдържателка! Нели, от известно време се отбивам тук и твоето местенце ми харесва много. Прекрасно е всичко, което правиш! Тортата е великолепна. Включвам те с удоволствие в списъка на любимите ми блогове. Пожелавам ти още дълго време да споделяш с нас нещата от твоя мъничък свят! Аз тепърва навлизам в сферата на блогърстването, определено има на какво да се науча от хора като теб. Прекрасен ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, приятно ми бе да прочета, че се чувстваш добре тук! Благодаря ти за хубавите думи! Вдъхновена и слънчева пролет! Успех в блогърстването:))

      Изтриване
  21. Гуинет, честит рожден ден на патерици! Пожелавам ти (си) да ни радваш още много със страхотните си публикации.
    Тази тортичка ще се пробва още идния уикенд : )

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Деси, благодаря! Пробвай я - лесно е, а вкусът е ммммм....:))

      Изтриване
  22. Честита блогогодинка малко на патерици :) Пожелавам по-много от нещата пораждащи усмивки, подправени с умерени дози слънце (море) и поднесени с много вдъхновение. Иначе казано - още поне 100 пъти да ни почерпиш с такава вкусна тортичка за рождените дни на блога :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, благодаря! Доста задължаващо е това пожелание - дано сме живи и здрави след 100 години и да не ни треперят ръцете, докато правим торти!:))

      Изтриване
  23. О, това десертче го видях вече! Красиво, красиво и апетитно!
    Честита пролет, Гуинет! Нека донесе много здраве, усмивки и добро настроение!:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...