неделя, 10 август 2014 г.

Телешки опашки с картофи на фурна

  Признавам, че първия път, когато чух за телешки опашки, не бях много въодушевена да влязат в семейното меню. Позицията ми, чувайки за нещо от рода на свински уши, телешки опашки и свински крачета, бе крайната позиция на "мис каприз". Моето момче обаче беше настоятелно и ме принуди да ги сготвя. Било някъде на гости, почерпили го с този деликатес  и това му причинило кулинарно вълнение ...
 Когато ги купих за първи път (всъщност той си ги купи - с толкова щастлива и доволна усмивка се прибра вкъщи - няма да го забравя никога)  ги приготвих на телешко варено. Бях очарована - бульонът беше изключително вкусен и ароматен, а месото по тях - неочаквано много. И най-вече - вкусно и крехко!
След няколко седмица последва второ прибиране вкъщи с доволна усмивка и аз се заех да интерпретирам идеята за опашки с картофи на фурна.
Е, прав беше човекът - наистина е много вкусно! Затова ще споделя днес с вас и начинът, по който  ги приготвям всеки път, когато открием този деликатес.



Необходими продукти за 4-5 порции:

телешки опашки - около 1.5 - 1.8 кг. (две по-малки или една голяма)
1.5кг картофи
2 моркова
резен целина
6-7 зърна черен пипер
сол
1 с.л. розмарин
2 с.л. прясна салвия
1 с.л. сух риган
1ч.л. сух чесън
50-60г масло
смлян черен пипер,
1/2 ч.л червен пипер
зехтин

Начин на приготвяне:

В тенджера под налягане сложете телешките опашки в студена вода. Когато водата започне да завира, оберете пяната, добавете единия морков, целината, сол и черния пипер на зърна и завинтете капака. Сварете телешките опашки за 45-50 минути. Отворете капака след сваряване и охладете леко. Прецедете 6-7 черпака от бульона в отделен съд. Извадете месото в тавичка.
Докато опашките се варят, обелете картофите и ги нарежете на едри парчета. В кухненски робот смелете другия морков. Застелете по-дълбока тава с хартия за печене и изсипете на дъното  малко зехтин и смления морков.



Накълцайте половината от розмарина и салвията и заедно с половината от ригана и сухия чесън ги посипете в тавата. Добавете картофите, сол на вкус и смлян черен пипер и разбъркайте много добре с ръце - целта е да оваляте картофите много добре в подправките.
Смесете  останалите подправки с маслото, добавете малко смлян черен и червен пипер към тях и ги втрийте добре в топлите парчета месо.
Подредете парчетата телешки опашки между картофите и залейте с прецедения бульон. Бульонът трябва да е до средата на тавата - както виждате на първата снимка долу.


Покрийте тавата с алуминиево фолио и печете 15 мин. във предварително загрята фурна на 200 градуса. После намалете фурната на 180 градуса и печете още 45 минути.
Махнете фолиото и запечете още 15-20 минути до леко зачервяване на опашките и картофите.
Поднесете с червено вино или добре охладена бира.



Добър апетит!

Забележка: По същия начин може да приготвите и друго телешко месо - от джолан или от врат. 

13 коментара:

  1. Нелка, сигурна съм, че е много вкусно.
    Най-вкусната и странна телешка история, която съм яла е
    "телешка глава в шкембе".
    За хора като мен, това ми звучеше ужасно, но не съм яла такава вкусотия!
    Прегръдка и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, такова нещо още не съм опитвала. Малко страшно ми звучи,, но аз и за опашките имах такива представи, но се оказаха погрешни :)! Поздрави, Дани, и хубава вечер от мен!

      Изтриване
  2. Както споделих преди време - чудесни са тези телешки опашки, Нели - спомен от детството. За жалост в София не съм виждала, то аз и не обичам да влизам в месерски магазини....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз нямам такива детски спомени, Веси, но се радвам, че се престраших да ги приготвя. Наистина са много вкусни! В София и аз не съм срещала, може би в определени месартици. Поздрави!

      Изтриване
  3. Ах, страхотно, ще се пробва :)
    Поздравления за добрата фотография, определено ми е любимият фууд блог!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за оценката! Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  4. Леле мъжа ми как ги обичаааа! Фантастична рецепта! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, оказва се мъжете са им големи фенове! :) Благодаря ти, Кате! Спорен ден!

      Изтриване
  5. Откакто спрях да съдя за краната по името, съм любопитна като дете да опитам нещо такова и обикновена съм много доволна. Не съм яла телешки опашки, но звучи примамливо. И така изглежда! Поздрав, Гуинет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, ти явно си по-широко скроена - аз все още имам определени предразсъдъци към някои храни, но работя по въпроса:)! Поздрави и от мен и дано да ти е прохладно днес!

      Изтриване
  6. Готвила съм телешки опашки с булгур и зеленчуци и с картофи. Не изглеждат фотогенично, но и двете ястия са така вкусни! При теб е и вкусно, и красиво!
    Много подправки добавяш, това ми допада - определено обогатява вкуса. Намеря ли отново опашки, ще ги приготвя точно по твоята рецепта!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Опашки и аз взимах - и телешки и свински, и отначало бях скептично настроена, но всички съмнения изчезват след дегустация. :)
    Много вкусно предложение отново :)

    ОтговорИзтриване
  8. Много вкусни.!!!!
    Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...