четвъртък, 14 август 2014 г.

Маслен сладкиш с яйчен крем, боровинки и лайм

За тази рецепта ме вдъхнови Ваня от кулинарния блог С нож и вилица в ръка , която за мен е царицата на кростатите в българското кулинарно блог пространство. Приготвяла съм доста нейни рецепти и винаги съм оставала доволна от страхотния резултат. Преди време правих за роднини и приятели нейната сбричолата с лимонов крем, която обра овациите и всички ми поискаха рецептата. Прекрасен сладкиш, опитайте го непременно!
 Единственият "недостатък" на тези сладкиши е, че разкриват своя пълен чар и аромат на следващия ден, когато масленото тесто поеме влажността на крема и попие аромата на цитруса.......
Аз увеличих количеството на крема, защото вкъщи предпочитаме по-кремести сладкиши,  и промених някои от съставките.


Необходими продукти:

За масленото тесто:

150г меко краве масло
150г захар
350г брашно
1 равна ч.л. бакпулвер
1 яйце +1 жълтък
кората от 1/2 лайм
1 ванилия
щипка сол


за крема:

600 мл прясно мляко
3 жълтъка
60г царевично нишесте
7с.л. захар
1 с.л. сок  от лайм
кора от 1/2  лайм
1 ванилия

300 г боровинки




Начин на приготвяне:

В  купата на блендер или робот смесете брашното, бакпулвера, захарта и щипка сол. Добавете яйцето, жълтъка, ванилията и настърганата кора от лайм. Прибавете мекото масло и пуснете първоначално на ниска скорост, като постепено я увеличите, докато се получат маслени трохи. Извадете сместа от блендера и я сложете  в хладилник за 1 час или за 25 мин. във фризер. Не пропускайте тази стъпка.  
Докато масленото тесто стяга на студено, пригответе крема. В 100мл. студено мляко прибавете захарта, жълтъците, нишестето и кората от лайм, като разбърквате енергично с телена бъркалка до гладка смес.
Загрейте останалото мляко и на тънка струйка прибавете към него жълтъчната смес. Увеличете котлона и сгъстете крема, като бъркате непрекъснато. Отнемете от огъня, сложете ванилията, прибавете сока от лайм  и оставете  настрана  да се охлади.  
Застелете кръгла форма с диаметър 23 см с хартия за печене и намажете стените и с масло. Изсипете по голямата част от трохите и покрийте равномерно дъното и стените на формата като направите борд. Не притискайте много сместа по дъното-оставете я по-рехава. Изсипете слой от крема, поръсете обилно с боровинки, отново крем и отгоре разпределете останалите маслени трохи.  Върху тях посипете още боровинки и леко притеснете.
Изпечете сладкиша на 180 градуса  за 35-40 мин. в предварително загрята фурна. Оставете го във формата 10-15 мин. и тогава внимателно го прехвърлете в подходяща чиния за сервиране като отстраните хартията за печене. Поръсете с пудра захар. Нарежете го, когато е напълно изстинал.





Сигурна съм, че съчетанието между  лайм, боровинки и масло ще ви очарова.
Ако имате търпението да го нарежете на следващия ден, сладкишът ще ви предостави най-доброто от себе си:)!
За по-голям разкош можете да поднесете десерта с боровинковата лимонада на Ваня!

Забележка: Сладкишът може да се приготви и с други плодове - малини, къпини, касис.

25 коментара:

  1. Благодаря за бързото споделяне, Нелка!
    Сигурна съм във вкуса на ароматното съчетание!
    Прегръдка и поздрав от морето :)

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасно изглежда, Нели. И снимките са великолепни.
    Прохладна вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Направо ме омагьоса, Нели... Искам от всичките ти сладкиши вече! :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хехе, Гери! Не е много здравословно:)! Поздрави, слънчево момиче!

      Изтриване
  4. невероятно апетитен сладкиш! Нели, откакто го показа го мисля :) и ке чудя аз ли да го правя, или да чакам ти да направиш, че да намина :)
    Лека нощ :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами, Пепи, май ти ще си го направиш, в тази жега вече нищо не ми се прави:)! Обаче, кажеш ли , че идваш, запрятам ръкави:)!

      Изтриване
  5. Скланям коронованата си глава пред разкошния ти сладкиш, Нели и ти благодаря от сърце за хубавите думи! :)
    Много красиви снимки! Следващият път и аз ще мушна плодове с крема :)!
    Поздрави! Хубав утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, ама много си добра, Ив, няма спор! А този сладкиш и с шоколадови капки съм го правила - всякак е страхотен! Благодаря ти!

      Изтриване
  6. Нели, поредното сладко изкушение.

    ОтговорИзтриване
  7. Много харесвам тези маслени плодови десерти! Пък тук съчетано с прекрасен крем!
    Нели, невероятни снимки, както винаги!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче. Маслените сладкиши и на мен са ми любими! Поздрави и хубав ден пожелавам!

      Изтриване
  8. Адски съблазнителен сладкиш,а снимките отново спират дъха!Ах,Нели,....... :))

    ОтговорИзтриване
  9. Нели, това е невероятно..
    Толкова елегантен...с този нежен крем и тук таме прозират боровинки...Сладкиш за аристократи..
    Ти си страхотна! Винаги с голямо наслаждение чета и разглеждам твоите публикации...
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за хубавите думи, Аля - действат ми много мотивиращо! Поздрав най-сърдечен!

      Изтриване
  10. Застреля ме с тези снимки! И сега няма как- ще го направя! Прекрасна и слънчева седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  11. Заслужаваше по-добри, но толкова можах :) Мечтая си за ново обективче, но по-натам... Направи го - няма да те разочаровам! Хубава и спорна седмица, Марте!

    ОтговорИзтриване
  12. Прелестен сладкиш, неустоимо представен! Поздравления, Нели! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Сладкиша трябва да се направи-особено с този крем....Нели,в продуктите си пропуснала да напишеш боровинките.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  14. Veche dva pati go pravq stava neveroqtno vkusno no maslenoto testo ne mi e poluchava na trohi a stava po rqdko i go razstilam, Spazvam savsem tochno ukazaniqata, moge bi qocata sa v poveche

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...