сряда, 6 май 2015 г.

Печено агнешко бутче с билки и ментово песто с див чесън

Честит Гергьовден на всички!
Това е първата рецепта с агнешко в блога ми. Причината да няма такива е, че не сме големи почитатели на това месо. Приготвяме го основно за Великден и Гергьовден винаги по стара традиционна рецепта. През останалото време на годината го забравяме.
Обикновено за тези празници се събираме доста хора и винаги месото се приготвя по една и съща рецепта в комплект с традиционната дроб сърма.
Тази година си останахме вкъщи и аз реших да експериментирам, защото вчера на пазара си купих чудесни пресни билки - мента, естрагон, див чесън. Посяла съм си  розмарин, салвия и джоджен, така че просто пърхам от пролетни зелении и билки.
Прочетох доста рецепти в блогове и списания, попаднах на чудесни идеи, но реших да се доверя на себе си и да експериментирам.
Със сигурност не откривам топлата вода с тази рецепта, но наистина съм много доволна от крайния резултат - ароматно и сочно месо със средиземноморски аромат и лек ориенталски намек! Прекрасно е!



Необходими продукти:

1 агнешки бут - 1.8 - 2 кг
сокът от 1 лимон и 1 портокал

За пестото:
3  скилидки чесън
1/2 връзка мента - около 4-5 стръка ( само листата)
1/2 връзка див чесън (наричан още левурда, мечи лук) около 15 -20 листа
2 с.л. натрошени бадеми
50 мл зехтин, сол

4 скилидки чесън, нарязани на пръчици
1 ч.л. канела
150 мл бяло вино, 150мл вода
3 стръка розмарин
сол, черен пипер


Начин на приготвяне:

Мариновайте почистеното и подсушено бутче от предишната вечер в сока от портокала и лимона. Поставете го в здрава торба в хладилника, която може да поразклащате от време навреме, за да се облее месото равномерно.
На сутринта извадете маринованото цитрусово бутче и го натрийте със сол, черен пипер и канела. Направете няколко дълбоки разреза в него. Поставете в дупчиците нарязаните надлъжно скилидки чесън и стръкчета розмарин.
Пригответе пестото като пасирате в кухненски робот пресния див чесън, ментата, зехтина и бадемите.
Намажете обилно бутчето от двете страни с пестото. Ще ви остане известно количество песто - запазате го в хладилника.
Загрейте фурната на 220 градуса на програма грил или горен реотан.
Поставете бутчето в дълбока тавичка, подмазана с олио или зехтин. Запечете месото за 10 минути, от едната страна, обърнете го и го запечете и от другата в много добре загрятата фурна.
Извадете тавичката, добавете виното, водата и сол, ако е нужно.  Покрийте я с алуминиево фолио. Намалете фурната на 170 градуса и печете три часа и половина.
Извадете месото от фурната и го оставете да си почине поне 10 минути.
Преди поднасяне го намажете с останалата част от свежото песто. Нарежете и залейте всяка порция със соса от печеното. Към всяка порция добавете резен лайм или лимон.


Добър апетит!


11 коментара:

  1. Божествено е, Нелка!
    Представям си аромата на пестото, защото обожавам мента!
    А добавката на канела е нещо, което обичам :)
    Не прочетох нищо за виното, но сигурно го слагаш
    в тавата при печене!
    Честит Празник и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. ПРевъзходно е това месце, Нели! Направо приканва с апетитните ти снимки!
    Честит празник!

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно е Нели! Цял ден ми се подмята във фейса и ме изкушава.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Е няма такава вкусотия, наистина го мисля и съм сигурна, че няма кой да ме опровергае!!! Снимките са като да се пресегнеш и да боцнеш едно вкусно парченце, така приканват!
    Прегръдки от мен, Нели!

    ОтговорИзтриване
  5. Нели, превъзходно изглежда това!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви, момичета! Наистина е много вкусно!

    ОтговорИзтриване
  7. Убиец рецепта! Направо ме прободе с нож в сърцето!

    И да отбележа - засрами се, от 6 май те няма. То аз не се вясвам много, ама ти ме биеш по всички параграфи.
    Чакам нова рецепта в блога. Да видим до края на лятото ще има ли :)

    ОтговорИзтриване
  8. Дръж се, Коки, не умирай! Пък за рецепта - ще видим:)

    ОтговорИзтриване
  9. Здравейте, изключителна рецепта, много апетитно агнешко, чудесно представено!
    Днес съм решила да го приготвя, но се оказа, че никъде в нашият град няма див чесън. Въпросът ми е дали бих могла да го заменя с листа от пресен чесън? Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Благодаря за добрите думи. По това време на годината няма да може да намерите пресен див чесън, тъй като сезонът му е през пролетта. Аз си приготвям песто от него и го съхранявам до три месеца във фризер, но в този случай вече е късно за това. Да, може да го замените с пресен чесън, както и да импровизирате със свежите подправки по ваш вкус. Приятно готвене и да ви е вкусно!

      Изтриване
  10. Благодаря Ви за отговора! Очарована съм. Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...