сряда, 28 септември 2011 г.

Обърната баница в два варианта

Започвам с изглед на крайния резултат от втората рецепта.



Честно казано, въобще не възнамерявах да публикувам днешната рецепта. В нета - рецепти за баници - бол. Обаче ми се намират няколко подходящи снимки и от суета и моментна липса на скромност ми се ще да ги изложа пред вас.
Всъщност днес дори ще има 2 в 1. Така де, баничарски жест към останалите баницоправители. Основната рецепта я знам от майка ми, тя пък от някаква нейна приятелка, на която пък някаква леля и т.н. С една дума съм отгледана с нея, любима семейна рецепта, една от онези, които винаги ти се получават и съответно разбирате, че доста такива баници са били системно унищожавани от мен и от домашните ми любимци.
След това многословно встъпление ви запознавам с известната в нета обърната баница и малко по-нататък с един неин навит вариант.



Необходими продукти:

400гр. кори на Белла
5 яйца
1 кофичка, 500гр. кисело мляко
2-3 с.л. брашно в зависимост от маслеността на млякото
1 ч.л. сода за хляб
200-250 гр. сирене
1/3 ч.ч. олио
1 ч.л. сол
50-60  гр. краве масло

Разбиваме яйцата с киселото мляко и разтворената предварително в него сода. Прибавяме солта, олиото, пресятото брашно. С две-три лъжици от тази смес подмазваме дъното на тавичката или съда, в който ще печем. (Тази стегната смес по дъното няма да позволи на баницата да падне от тавата, когато я обърнем най-накрая.) Добавяме и сиренето към млечно-яйчената смес. Започваме да редим корите - два листа кори, мажем равномерно със сместа върху тях, после упражнението се повтаря до свършване на корите. Преди да намажем последния ред кори, ги нарязваме на квадрати или ромбоиди, заливаме с останалата смес и на места слагаме парченца масло.
Печем в предварително загрята фурна 175-180 градуса до зачервяване.
Изваждаме изпечената баница и я обръщаме върху 2-3-4 купички (според вашата представа за стабилност), покриваме я с чиста кърпа и задушаваме 20-30 мин. Така баницата става въздушна и много пухкава.
Ако нямате настроение, време, а около вас има мрънкащи гладни създания, може да приложите и по-бързия и удобен метод, който научих от Аелис, като направо смачкате корите и ги залеете с въпросната смес.
При този вариант може да включите дразнителите да помагат в мачкането на корите и правенето на тестени топки.


При другия начин използваме същите продукти с добавка на малко газирана вода или лимонада.
В този случай в яйчената смес слагаме 3 яйца, а две яйца разбиваме с 100 мл. с лимонада или газирана вода. Корите отново са по две, но, след като сме ги намазали с млечната смес, ги завиваме на рулца откъм широката страна и ги подреждаме в кръг от средата на тавата към края, докато получим една спретната вита баница. Заливаме я с газираната смес, оставяме 5-6 минути да попие и печем на същите градуси и повтаряме същата процедура с обръщането.
Във втория случай баницата става още по-пухкава, сочна и леко сладникава от лимонадата, нещо, което у дома се приема със задоволство, одобрително мъркане по време на консумация и впечатляващо мълчание, докато трае този трудоемък процес.
Да се върнем отново към  крайния резултат.



Да ви е сладко!

П.С. Не използвайте тави от тефлон или с друго незалепващо покритие. В противен случай баницата ще бъде по-уместно да бъде наречена "падаща":)

41 коментара:

  1. Баницата звучи и изглежда фантастично! И аз я правя по подобен начин, само че напоследък се светнах да си точа корите и става страшно вкусно:)

    ОтговорИзтриване
  2. Разкошна баница с мнооого апетитни снимки , Гуинет !
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  3. Много я харесвам тази баница, става лека и пухкава. Но последния път нищо не се получи, защо не знам. Нищо не съм променяла, все аз я правя, обаче беше пълен провал.
    Сега ще пробвам и двата варианта, които предлагаш, защото не мога да си избера кой да направя....така че.... и двата.
    А за снимките ти....без коментар!
    Спорен ден
    Нора

    ОтговорИзтриване
  4. Гуинет,любимата ми баница,със страхотни снимки!!!

    ОтговорИзтриване
  5. И в двата случая крайния резултат е много апетитен!
    Ще публикуваш, разбира се, защо си се хабила да увековечаваш на снимка иначе :)
    а Лулу, ти си герой - щом намираш време (и желание) да точиш!

    Гуинет, предлагам да намекнем, че в случая НЕ трябва да се ползват тефлонови или незалепващи тави, че тогава и подмазването не помага :) Пада си моменталически баницата! Добре, че на шкаф я обръщах аз :))

    ОтговорИзтриване
  6. Голяма вкусотия, с компотче ммммм супер!

    ОтговорИзтриване
  7. Гуинет втората баница и аз я правя, но завивам плънка първо в едната кора, после слагам плънка в друга и я завивам около първата и третата кора само с мазнина я завивам около двете :)
    Става страхотна и пак е с лимонада!

    ОтговорИзтриване
  8. Ама как така в нета било пълно!Пълно,пълно,ама твоята я няма там,така че сега обогати нета с превъзходни снимки и хубава рецепта:)
    Много хубаво са станали и двата варианта,а аз баничка никога не отказвам!
    прегръщам те и ти пожелавам прекрасен утрешен ден:)))

    ОтговорИзтриване
  9. Е това с първия случай е моят случай:-)
    Не че и вторият не ми хареса.
    Снимките са чудесни.
    Благодаря на теб и Аелис за тези банички!

    ОтговорИзтриване
  10. Лулу, какво да кажа, хвала на такива булки като теб:) Аз време и нерви още не съм намерила за такова начинание, но знае ли човек ....
    Сабина, благодаря ти, твоята поява винаги ме радва много.

    ОтговорИзтриване
  11. Bety, подуших аз, че сме от една порода:) Поздрави!
    pep-4o, намекът ти е съвсем уместен - аз не се бях сетила затова, защото никога не съм пробвала в тефлонова тава, пък то нали и хората пишат-незалепваща.:) Но ти си права, ще го вмъкна в публикацията. Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  12. Марияна, у дома я предпочитаме с айрянче, но и с компот става:)
    Дани, това му е хубавото на нета, че винаги има какво да научиш. Непременно ще пробвам и твоя начин!Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  13. Кате, усетих, че си писала този коментар с усмивка и ме накара и аз да се усмихна. Благодаря ти за хубавите думи. Разкошна есенна вечер ти пожелавам, макар да знам, че ти сама си ги правиш такива!
    Мъхче, пътят е дълъг и труден....:) Но затова пък вкусен:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Баницата е трепач, както и да я погледнеш :)
    И прекрасни снимки!!!
    Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  15. Гуинет, много вкусна ти е станала баницата - една такава пухкава изглежда:).
    Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Баницата ти изглежда страхотно,предпочитам вития вариант. Страхотно изкусителна, няма спор, ако беше пред мен нямаше да й откажа!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Гуинет,уникална баничка,още тази вечер ще я приготвя,че и гости ще имаме,та ще се омете веднага!Благодаря за рецептата! :)

    ОтговорИзтриване
  18. Мммм, супер вкусно изглежда, Гуинет!! И аз не съм пробвала втория вариант - с газираната вода :) и вероятно е време да се поправя... Баничката ти ми се струва перфектната съботна или неделна закуска!!

    Прекрасна вечер ти желая!!

    ОтговорИзтриване
  19. Гуинет,добре,че затвори скромността да спи някъде и да похърква,че да оплакнем очи тук и да попреглъщаме вкупом :)).
    Би било огромен пропуск да не включиш тези божии творения в блога си!!
    Баницата с газирана вода бих се заклела,ако не прочетох рецептата,че е теглена/точена баница!С тези мехурчета и хрупкава коричка изобщо не ми се видя да е от готови кори!Т.е. станала е съвършена!!
    А обърнатата-ох,все едно видях на майка ми баницата,която за мен е еталон,който не успях да усвоя ни-ко-га!
    Та значи,и двете ти баници ми трогнаха неимоверно топлите чувства,които и без това питая къв всеки вид и род баници.
    Майка ми слага газираната вода в обърнатата,а твоят вариант,където я прилагаш съм го чувала от други,но аз лично не съм го прилагала.
    То и с тази диета изобщо баница не се е вясвала у нас от много време,но вече мога да отдъхна от ограниченията и да извъртя и аз едно такова охлювче газирано.
    След твоите снимки обаче едва ли ще имам смелост да го покажа :( .
    Многословна съм,извини ме,но патосът в поста ти ме предразположи!:)
    Спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
  20. Федора, благодаря за похвалата! Хубави почивни дни!
    Аелис, другарче си ти:)Твоята техника съм я разказала на цялата рода по женска линия! Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  21. Жани, права си - перфектна е! Лошото е, че ще минавам на диета:(
    дорка, да споделиш резултата! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  22. Мина, права си - време е да се поправиш:) Хубави и спокойни почивни дни!
    Еликсирче, въобще не предполагах, че тази баничка ще събуди такъв интерес, но се радвам на това. Моята баба, светла и памет, беше голяма майсторка на тестото - точеше, месеше, оформяше, златни ръце имаше. Аз никога няма да достигна нейното ниво, но е разбираемо - животът, който водим, е различен. Солените печива са едни от любимите ми и за тях ще страдам най-много:) Но, нали е временно, пък и нали знаеш приказката за прекаления светец:) Не си съставяй погрешни впечатления-сериозно съм мотивирана по новата идея!
    А ти недей да скромничиш, бързо мятай снимките и рецептата на твоето местенце! Благодаря ти много за споделените семейни спомени и добрите думи! Поздрави сърдечни и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  23. Много съблазнително, добавянето на брашно в сместа е ново за мен. Трябва да пробвам, а също си харесах спаначените разкошотии и желирания език.
    Поздрави за теб, Гуинет!

    ОтговорИзтриване
  24. Разкошни са и двете баници! И аз, като Руми предпочитам сама да приготвя корите, но за бърз сутрешен вариант и двете рецепти са отлични. Поздрави с пожелания за успешна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  25. Добре дошла, Марта. Брашното прави плънката по-стегната. Успешна нова седмица! Поздрави и на теб!
    Еви, убедена съм, че с домашно точени кори резултатът е превъзходен - хапвала съм такава баничка! Ще взема и аз да опитам, когато приключа с диетата:) Хубава есенна седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  26. Страхотно изглежда баничката :-)Ще се пробва задължително :):):)

    ОтговорИзтриване
  27. hristina, добре дошла! Дано ви хареса!

    ОтговорИзтриване
  28. Гуинет, баничката и в двата варианта е страхотна!:-)) Изглежда много вкусна. Снимките са страхотни!
    Когато имаш време, надникни при мен в блогчето, там те очаква една награда.:-)) Ето линка: http://magiasmoni.blogspot.com/2011/10/lachsforelle-in-rotwein-und-krautern.html

    ОтговорИзтриване
  29. Мони, благодаря ти за милото отношение!

    ОтговорИзтриване
  30. Направих я, стана невероятно пухкава! Благодаря за споделената рецепта, Гуинет! :)

    ОтговорИзтриване
  31. Еви, радвам се, че резултатът те е удовлетворил. Откакто правя тази баница, рядко ползвам други рецепти - винаги се получава пухкава и въздушна! Поздрави и спорна седмица ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  32. Hi Gwyneth!
    I spoted this pie at Eve's blog, clicked refferal link, and I can't stop thinking of this pie for days.
    I am from Serbia, where GIBANICA is something every Serbian famili is proud of, but I simply don't like this pie, as it always turn from pie to "cake", when it falls down and get cooled. No layers, no air, just one compact, "pate like" pie.
    So, try to imagine my honest hope that there actualy IS a fluffy gibanica pie, when I saw your photos and recipe :)
    I made it two times already, but did not get as spongy pie as yours, so please help me with some addintional explanations, as I did my very best to understand the recipe and instructions using "guessing by similar words" method, and Google translate. Ok, I get the point, but still confused with a few details.

    1. Consider first method, without sparkling water.
    Does "кисело мляко" refers to thick or runny sour-mild product? In Serbia "кисело мляко" is thick, but once stired it becomes semi-runny, and yoghurt is runny. Translate tool reffered me to youghurt, so I used it, but I am still not sure if it was correct.

    2. How the phylo sheets are arranged? Two by to, flat (no wrinkles)?

    3. Second way instructions - you are rolling two by two phylo shets and arrange them in spiral shape, then pour with sparkling water-egg mixture? Am I right?

    4. In this second method, there is additional 200 ml of liquid in the recipe. Do you substract 200 ml of yoghurt from the base egg mixtre, or it is still 500 ml yoghurt (500гр. кисело мляко) but with 3 eggs, and another 2 eggs with sparkling water?

    Thanks you advance, and sorry for my English :)

    Best regards,
    Maя :)

    ОтговорИзтриване
  33. mamajac, you have a amazing blog. I love it!
    I sent to you email:))

    ОтговорИзтриване
  34. Благодаря за рецептата,много ми помогнахте.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се да прочета това. В това е смисълът на този блог. Поздрави!

      Изтриване
  35. I made gibanica/banica your way and I love it.Thank you so much on this wonderful recipe.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Welcome, Zokie!! Thank you! I'm glad that you're a fan of this recipe! Nice and tasty summer!

      Изтриване
  36. Момичета, нали знаете, че има подсладители за печене /устойчиви на висока температура/!
    Еее - тези в лимонадата не са такива! Съветът ми е - ползвайте газирана вода.

    ОтговорИзтриване
  37. Ах колко отдавна търся баница, която да сладни! Дано да ми се получи. Само да попитам - сместа само върху втория лист ли се маже, на първия нищо не слагаме?

    ОтговорИзтриване
  38. Да, сместа се маже на всеки два листа. Не е необходимо да се подмазва първия лист с мазнина, защото олиото е в млечната смес и се разпределя равномерно. Успех!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...