понеделник, 28 март 2016 г.

Кекс(чета) с ябълки

За приготвянето на тази рецепта ме вдъхновиха ябълковите кексчета на Ивана. Както всичките и рецепти и тази е много сполучлива и вкусна!
 Аз използвах за основа обаче любимото ми кексово тесто със заквасена сметана  като добавих към бялото брашно лимец, а вместо олио сложих масло. Пробвала съм да изпека тестото като малки кексчета и като голям компактен кекс - резултатът е винаги добър - пухкав, ароматен и вкусен сладкиш. Опитайте и вие!


Необходими продукти:

3 яйца
1 ч.ч. кафява тръстикова захар
2 с.л. меласа (гроздова, тръстикова)
100г много меко масло
200гр заквасена сметана
1 пакетче бакпулвер
1 ч.ч. бяло брашно

2/3 ч.ч. пълнозърнесто брашно от лимец
1 ч.л. канела
1 ванилия
2 ябълки
сока и кората на 1 лимон
3-4 с.л. кокос и мусковадо за поръсване (по желание)






Начин на приготвяне:

Намажете с масло и поръсете с брашно голяма кексова форма или по-големи формички за мъфини с 12 гнезда. 
Обелете ябълките, нарежете ги на малки кубчета и ги залейте със сока от лимона. Прибавете към тях настърганата лимонова кора ги оставете настрана.
Разбийте с миксер яйцата със захарта, добавете мекото масло и заквасената сметана. Смесете добре и започнете да добавяте на порции сухите съставки с помощта на дървена или силиконова шпатула. Трябва да получите сравнително гъста еднородна смес.



Разпределете кексовата смес във формите и поставете отгоре ябълките. Поръсете с кокоса и мусковадото. Изпечете в предварително загрята фурна на 180 градуса. Проверявайте с клечица за готовност. Ако печете в голяма кексова форма , ще ви трябва повече време за изпичане - около 55мин.
Извадете изпечения сладкиш и го намажете с малко стопено масло с помощта на четчица. Охладете и поднесете.




Насладете се на пухкавата текстура и невероятния аромат на масло, лимон, канела и ябълки!
Добър апетит!

7 коментара:

  1. Love apples.They are kind of longest in my fruit garden. Nice Recipe!

    ОтговорИзтриване
  2. Обичам ябълкови десерти всякакви, несравними са!
    Кексчетата ти определено са не просто вкусни, но и по-полезни от останалите от своя вид с продуктите които си използвала. Много ми харесва предложението ти и ще ги опитам с удоволствие!
    Поздрави, Нели!

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам всички ябълкови десерти, Нели! А тези кексчета изглеждат толкова ароматни и сочни! Усмихната седмица от мен, мила!

    ОтговорИзтриване
  4. Знаех си аз, че ще направиш чудни снимки! Радвам се, че съм те вдъхновила, Нели и благодаря за ласкавата отценка!:)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. Нели, прекрасни са!!!
    Ще си ги запазя за след поста. Да хапна нещо толкова вкусно с чаша чай :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ох, ми много хубаво си ги снимала. Изкушаваш ме :)

    ОтговорИзтриване
  7. Тя изглежда вкусно, благодаря ви.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...