вторник, 24 януари 2012 г.

Крем супа от червена леща

Прогнозата тези дни обещава мразовити дни, сняг, вятър и студ. И няма как да е - в сърцето на зимата сме. Затова е добре човек да бъде подготвен - с дръвца в камината или печката, горещ чай и топла супичка.
 Днес ви предлагам една любима и изпитана в моето семейство супа, която често приготвям през зимните дни. Дано ви хареса и на вас!



Необходими продукти 5-6 порции:


400 грама червена леща, 
1 голяма глава стар лук
3 скилидки чесън, 
3 пресни домата или 1/2 буркан стерилизирани
2 моркова
1 червена чушка, 
1/2  връзка пресен копър или замразен , 1/2 връзка магданоз
1 чаена лъжичка кимион
1 / 2 ч.л. червен пипер
сока от един лимон 
студено пресован зехтин
3 л. вода или пилешки бульон.


Приготвяне:

В тенджера възврете 2.5л  вода и добавете лещата  да се вари на умерен огън за 30 минути . Посолете с 1ч.л. сол.

Междувременно задушете в по-голям дълбок тиган ситно нарязаните  лук и чесън на слаб огън в 3 супени лъжици зехтин и малко вода. Когато лукът стане полупрозрачен (след 3-4 минути) прибавете морковите, чушката, доматите и магданозените дръжки. Поръсете с кимион и червен пипер и добавете останалите 500 мл вода. Оставете сместа да къкри на средна температура  за 15 - 20 минути .

Прехвърлете зеленчуците от тигана в тенджерата с лещата  и  оставете супата да се вари още половин час до пълното омекване (разкашване) на лещата. 
Дръпнете готовата супа от котлона и пасирайте. Добавете сока на 1 лимон, пресния копър и по желание - малко сметана. Поднесете с чеснови крутони!
Комбинацията от леща с пресен копър може да ви се стори необичайна, но откакто правих кюфтетата от червена леща с булгур, които се правят с пресен копър, доста често го добавям към тази супа.


Добър апетит!











26 коментара:

  1. Една от най- любимите ми крем супи в нов нюанс! Много изкушаващо за все още студените зимни дни :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Екстра супичка-ще си я направя,защото харесвам крем супи.А и твоята е много мкусна-сигурна съм...
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми допада! Обожавам крем-супи! Красива презентация си и направила. Вкусна рецепта, браво!

    ОтговорИзтриване
  4. Гуинет и аз обожавам тази супа, изглежда фантастично!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Много обичам леща и непременно ще се възползвам от рецептата! Страхотни снимки, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. О,тази ти супичка я помня!И всеки път като я вида си спомням,че от теб и Йоли подстрекана все й се каня и още не съм я направила.
    Много красиви снимки,Нели!
    И къде се губиш напоследък?

    Хубава вечер,мила!

    ОтговорИзтриване
  7. О да уникална е! И аз съм я правила!
    Страшни снимки!
    Прегръдки Гуинет!

    ОтговорИзтриване
  8. Ама каква е слънчева, просто ти идва я грабнеш:)

    ОтговорИзтриване
  9. Точно тази рецепта ми трябваше, от миналата седмица съм купила червена леща! Сега знам как ще я приготвя!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От няколко години приготвям лещата по най-различни начини, но с индийски подправки и задължително люти- по сгряващо ми е.А и по принцип обичам/е люто,а от известно време и в
      десертите ръсвам..Твоята супа ми звучи интересно и ще я пробвам.
      благодаря,че сподели

      Изтриване
  10. Не съм любителка на лещата, даже смело мога да заявя, че не се харесваме... взаимно, но твоята супа ме привлече и цвят, и с консистенция, и с аромат. Чудесни снимки, втората ми е фаворит! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Буба, Живка, Бети, Марияна, Мариета, рецептата е само с кимион, но преди време правих едни кюфтета от леща с пресен копър и съчетанието много ми хареса. Затова го добавих към супата. Дано ви хареса! Поздрави!
    eva bor, Роси, Кате, Кенди, Траянка, благодаря ви за хубавите думи. Пожелавам ви красива зимна седмица!
    Еви, от естет и фотограф като теб такава похвала тежи още повече. Благодаря ти! И аз имам подобна непоносимост, но към белия боб:)) Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  12. Гуинет ,супичката е прекрасна и наистина за студените зимни дни ще ни дойде добре.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче, а казах ли ти колко добре върви с твоя пухкав хляб?:)) Само махаш крутоните! Поздрави, мила!

      Изтриване
  13. Аз обичам леща с повечко чесън и кимион, тъй че няма начин да не ми хареса :)
    Снимките са трепач, някак много сгряващи!

    Хубави сънища :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да ти хареса, Федорка! Хубава сряда:))

      Изтриване
  14. И на мен тази супичка ми е особено любима :)), а ето, че сега я видях в малко по-различна светлина и непременно ще пробвам :), визирам копъра и чесновите кротони

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, точно те я правят по-различна. Дъщеря ми я обожава!

      Изтриване
  15. Скъпа, Гуинет, прекрасна супа за студените зимни дни. Заповядай при мен за две наградки, които със сигурност вече си получила, но и аз искам да ги споделя с теб.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Маги, много ти благодаря за жеста. За жалост от няколко месеца не мога да си качвам в страничката получените награда, но ще направя нещо по въпроса:)) Хубав ден!

      Изтриване
  16. Крем супите са единствените, които обичам :) Твоята изглежда много добре.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Идеалното предложение в този мразовит и снежен ден!



    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  18. Леви, моя мразовит ден стана по-слънчев с твоята поява! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  19. направих я-прекрасна е...благодаря

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...